Santa Marinella

Om 8.15 uur verlaten we de haven. We hebben pal wind tegen dus moeten gaan kruizen. Ook staat er een vervelende deining. We gaan aan de wind onder de eilanden langs om de ergste golven te vermijden want we liggen meteen stil na zo’n golf. We verleggen onze koers naar het noord-oosten want dat zeilt het lekkerst aan de wind. We gaan Rome op deze manier niet halen en besluiten om iets noordelijker uit te komen. Na een tijd moeten we de motor bij zetten want we willen minstens 5 knopen over de grond halen. Na 3 uur zien we nauwelijks nog boten op een enkele ferry na. Na onze lasagna maaltijd halen we het grootzeil voor de nacht naar beneden. We motorzeilen verder op de genua. We genieten van de prachtige zonsondergang. Binnen 3 minuten zakt de zon in de zee. Om 20.00 uur is het hier al donker. Gelukkig is de maan er waardoor we relatief veel kunnen zien. We voelen ons alleen op de wereld want we zien urenlang geen enkele boot. Om de beurt slapen/dutten we in de kuip. Vanaf 3.00 uur zien we lichtjes van boten en moeten we weer opletten. De maan is verdwenen en we zien een hele mooie sterrenhemel. Om 9.00 uur komen we in de baai van Santa Marinella aan. We laten het anker vallen en gaan even slapen. De deining staat vol in de baai dus we gooien het hekanker ook uit. De rest van de dag komen we een beetje bij van de overtocht.

De volgende ochtend gaan de haven in om het plaatsje Santa Marinella te verkennen. Het is een uitgestrekte plaats met een strand. We verkennen de plaats, halen boodschappen en gaan lekker wat eten.

111 miles

De avond valt

Eindelijk aan de overkant …. met de ochtend schemer!
En we liggen aangemeerd
Op anker kijken we hier naar uit
Santa Marinella heeft een hele kleine oude stadskern
Volgens ons een perziken boom