Calvi

De stad Calvi … hier liggen we voor de haven voor anker.
We zeilen een nacht door van Nice naar Calvi. Het is schitterend zeilweer. Maar later in de nacht start het met onweren.

Na een rustdag gaan we de oversteek naar Corsica maken. Dit is een tocht van ongeveer 95 miles dus we moeten de nacht doorvaren. Om 11.20 uur verlaten we Nice. We hebben de eerste 2 uren de wind tegen dus gaan motoren. Daarna draait de wind bij en kunnen we zeilen en hebben we ook nog stroming mee. De wind is lekker aangetrokken en we gaan al 7 knopen over de grond. Na 3 uur zien we geen enkele boot meer. Helaas ook geen dieren. We zien een mooie zonsondergang. Voor het donker halen we het grootzeil binnen en we varen alleen op de genua de nacht in. Het is pikke donker en missen de maan. Wel zien we heel veel sterren. We komen 1 zeilboot tegen en diverse ferry’s. Om 1.00 uur komt dan eindelijk de maan op en kunnen we wat zien. Het begint enorm te flitsen in de verte. Dit blijft de hele nacht zo maar de klappen blijven gelukkig uit. Om 5.30 uur komen we aan in de baai van Calvi. 1 uur eerder dan verwacht. Het is nog donker maar we weten een ankerplakje te vinden. We duiken direct ons mandje in na zo’n zware nacht.

Vanuit de verte is Calvi te zien
Wij kijken uit op een camping met houten hutjes
Op weg naar de stad worden we ineens verrast door de wind die opsteekt

We nemen onze bijboot naar Calvi. Ik ben al doorweekt voordat we aankomen want het begint opeens hard te waaien en er komt een enorme golfslag in de baai en ik zit voor in de dinghy alles op te vangen. We bezoeken de citadel van Calvi en kunnen ons aanmelden bij het vreemdelingenlegioen ;-). Calvi blijkt de geboorteplaats van Columbus te zijn. Het is een gezellige plaats met een redelijk grote haven.

80 miles

Columbus heeft hier een plaatsje gekregen

Eén gedachte over “ Calvi

1. Spannend, ‘s nachts varen met onweer. Ook weer meegemaakt ⚡️

Ik zat net met een kopje koffie alle blogberichten nog eens rustig te lezen. Haha, erg leuk, ik kan het je aanraden