Ile de Porquerolles

Om 8.55 uur verlaten we de haven om naar Ile de Porquerolles te gaan. We hebben van meerdere mensen gehoord dat dit heel mooi schijnt te zijn. We hebben bijna geen wind dus beginnen weer te motoren. Niet voor te stellen dat je net 2 dagen de mistral hebt gehad. De golfslag geeft dat daarentegen wel aan. Na een tijdje kunnen we motorzeilen. We zien vandaag meer dan 200 zeilboten. Je vraagt je af waar die allemaal vandaan komen. Dat hebben we de hele reis nog niet gezien. Vlak voor La Ciotat moeten we wijken voor een enorm motorjacht. Bij Toulon zien we een onderzeëer voorbijkomen. Heel grappig om te zien. De motor kan even uit en we kunnen zeilen. Na ruim een uur toch maar weer de motor bijgezet want de wind zakte in en we kwamen niet veel vooruit. We ankeren net voor de haven van Ile de Porquerolles. In de baai aan een strandje. Er liggen hier op diverse plekker heel veel boten voor anker.

De volgende dag varen we met de dinghy naar het plaatsje zelf. Het lijkt Vlieland wel. Iedereen huurt hier een fiets. Het ziet er pittoresk uit. We wandelen door de straatjes, bekijken de Jardin en gaan naar het kasteel. ’s Middags lunchen we in het dorp en daarna gaan we terug  naar de boot om nog even te zwemmen en te relaxen.

33 miles

Wij zijn beland in het hippie gedeelte van het eiland
En op de achtergrond zie je dat we de ankerplaats voor ons alleen hebben 😉
Voordat we gingen ankeren kwam er nog een Franse U-boot langs
Er staan wat burchten op het eiland
Geheel achterin is waar we lagen

Eén gedachte over “ Ile de Porquerolles

1. Misschien dat de U-boot was jullie aan het “beschermen” tijdens jullie vaartocht in zuid frankrijk! …hij was onopgemerkt onder jullie !