Muros

Gisteren zijn we een dagje blijven liggen. Er was de hele dag regen voorspeld, we waren moe en er moest een was worden gedraaid. Waar een mens druk mee kan zijn… Het was zo koud dat de verwarming weer eens aan moest. We hebben door Muxia gewandeld en kwamen allemaal pelgrims tegen. Muxia blijkt onderdeel te zijn van de pelgrimstocht. Respect voor al deze mensen die de hele dag in de regen liepen. Overigens is het  zo dat niet alleen alle wegen naar Rome leiden, hier in Spanje leiden alle wegen naar Santiago de Compestella.

Mini strandje van Muros

Vandaag was het eindelijk droog. Om 8.15 uur vertrokken we. Tegelijk met ons waren nog 6 andere zeilboten die vertrokken. We waren net de baai uit toen de eerste dolfijnen naast onze boot zwommen. Deze had ik niet zien aankomen zo dicht langs de kust, dus was weer te laat om ze te fotograferen. We begonnen halve wind maar gingen al snel voor de wind. De noorden wind blaast hier zoals vermeld in alle boeken. We hebben het melkmeisje gezet en zo de Cabo Finisterre gerond. Alweer 2 dolfijnen gezien maar die hadden niet zo’n lol met ons en waren zo weer weg.  Het laatste stuk zijn hebben we tussen de rotsen en het vaste land gevaren en een stuk afgesneden. De zeilen hebben we beide uitgeboomd en dat liep als een trein. Toen we de ría Muros indraaide trok de wind aan en speerden we naar Marina Muros. Daar werden we hartelijk ontvangen door Pedro. Ik kreeg zelfs twee zoenen van hem na het aanmelden 😉

Muros met zijn mini straatjes
Straten zijn auto luw… zie maar waarom 🙂
Aanloop Muros
Haven ingang

Muros is een vissersstad welke tegen de rots is aangebouwd. Leuke plaats! Net voordat we dit willen plaatsen krijgen we de douane Espagnole op visite. Ze moeten even in onze tent kruipen en checken onze papieren en paspoorten. Aan het einde geeft hij ons een souvenir (bevestiging  van formulier wat hij heeft ingevuld) met een lach. Wij lachen terug en geven aan dat we nu al bijna 2 maanden onderweg zijn en nog geen 1x gecontrolleerd zijn ;-). Ze moesten lachen. We zitten al bijna in Portugal…

34 miles

Kerk van Muxia ontdekten we pas toen we naar Muros gingen

2 gedachten over “Muros

1. Het weer is nog steeds niet lekker warm bij jullie ik hoop dat het nu wat beter word.Jullie verslagen zijn leuk en de foto’s zijn zo mooi en scherp.