Camaret-Sur-Mer

Vanmorgen ging de wekker om 5.00 uur af. We moeten de canal du four door en daarvoor kun je het beste 3 uur voor HW Brest bij Le Four zijn. Het is 15 mijl varen vanaf L’Aber-Wrac’h tot dit punt. We hebben gewacht totdat het licht begon te worden want alle rotsen moeten natuurlijk wel ontweken worden en er zijn er nogal wat.

Le Four
Gde-Vinotière net voor Le Conquet

Zodra we de Chenal du Four bereiken krijgen we stroming mee. We hebben windkracht 3 mee en lopen lekker. We nemen de stroomversnelling bij Le Conquet. Wij nemen Gde-Vinotiére iets te krap. Er is nog ruimte genoeg maar de volgende keer varen we meer naar land, want de stroomversnelling zet je terug naar dit baken. We halen wel 9 NM en speren door het kanaal heen. Daarna begint de “wasmachine”. Het water komt van alle kanten en je hobbelt heen en weer. Dat duurde ongeveer 1 mijl en daarna nam de stroming langzaam af. Daar wij naar Camaret-Sur-Mer wilden hadden we pal wind tegen. We zijn gaan kruizen. Het was een heerlijke tocht

Aanloop Camaret Sur Mer
Vreemd stil staand water

Lieve Ol & Mil, we hebben jullie “Franse” wijn soldaat gemaakt. Hij was heerlijk waarvoor nogmaals dank 😉

Camaret-Sur-Mer is een leuke havenplaats, een Sardine vissershaven. Het ziet er niet heel luxe uit maar alles is aanwezig. Dus vandaag maar weer eens een was gedraaid voordat we de omgeving gingen verkennen. We hebben eindelijk weer mooi weer dus de korte broek kan aan ;-). Er zijn veel galeries hier. We hebben de Chapelle Notre-Dame-De Rocamadour bezocht. Roche staat voor rots en our voor l’eau water. Hier konden we een speldenknop plaatsen op een landkaart waar we vandaan komen.  Verder zijn we naar de kustverdedigingstoren, het historisch momument van Vauban geweest. We hebben een lekker hapje gegeten aan de boulevard om onze trouwdag te vieren 😉

41 miles

Camaret Sur Mer

Net buiten de haven
Uitzicht op de kade

9 gedachten over “Camaret-Sur-Mer

1. Leuke foto van jullie , jullie boot lijkt wel een speedboot…13 knopen… woelige wateren… 9 knopen met stroom en wind tegen…
    voor vandaag
    Carl en Antoinette

2. Gefeliciteerd met deze bijzondere dag. Nog veel geluk.
    Hopelijk zijn jullie niet zeeziek geworden met dat hotsen en klotsen.
    Goede reis.
    Groetjes

3. Hartelijk gefeliciteerd met deze bijzondere dag. Geniet nog vele jaren van elkaar.

Niet zeeziek geworden van het gehobbel en geklots.
    Nog een mooie reis.
    Groetjes Marion

4. Weer een mooie trip erbij!
    En wat een unieke manier om jullie trouwdag te vieren!
    Geniet lekker samen! Liefs

5. Een mooie dag geweest zo te zien!!! Wij hebben ook een glaasje op jullie genomen! Weer prachtige foto,s . Wij wensen jullie alle goeds en nog heel veel plezier toe! Groetjes van ons